Gol Terbaik Piala Dunia 2010

VIDEO Gol Terbaik Piala Dunia 2010 Afrika Selatan

Separuh Akhir: Belanda 3-2 Uruguay | Jaringan Giovanni van Bronckhorst m-18.

Pada separuh masa pertama, pasukan Belanda berjaya mendahului 1-0 hasil rembatan ‘peluru’ Giovanni van Bronckhorst dari jarak 35 meter.

Dia menerima umpanan dari tengah padang, merembat bola itu yang pada mulanya terkena tiang gol kiri Uruguay sebelum menerjah jaring.

Gol pada minit ke-18 itu, membolehkan beliau dinobatkan selaku penjaring gol tercantik dalam Piala Dunia kali ini.

Advertisement

53 Comments

  1. RommyTDW says:

    [..YouTube..] aku x ingat sudah gol nie.. btw nice video..

  2. RommyTDW says:

    aku x ingat sudah gol nie.. btw nice video..

  3. Rawan339 says:

    [..YouTube..] keturunan indonesia tuh

  4. Rawan339 says:

    keturunan indonesia tuh

  5. [..YouTube..] aku x ingat sudah gol nie

  6. technoisawsome123 says:

    aku x ingat sudah gol nie

  7. zRenz96 says:

    [..YouTube..] no asshole, hes a dutch

  8. zRenz96 says:

    no asshole, hes a dutch

  9. PCinstallSFZ says:

    [..YouTube..] no fucker,hes a true dutch man,doesnt have some ethnic

  10. PCinstallSFZ says:

    no fucker,hes a true dutch man,doesnt have some ethnic

  11. k89ify says:

    [..YouTube..] pala butoh hg indon mai celah mna

  12. k89ify says:

    pala butoh hg indon mai celah mna

  13. [..YouTube..] Big Five Asia :1. Indonesia2. Japan3. Australia4. South Korea5. Saudi Arabia

  14. ewgLoveTimnas says:

    Big Five Asia :1. Indonesia2. Japan3. Australia4. South Korea5. Saudi Arabia

  15. [..YouTube..] Malutuh Malaysia Gk Punya Pemain Keturunan Yang main di luar negeri…

  16. PowerofIndonesia says:

    Malutuh Malaysia Gk Punya Pemain Keturunan Yang main di luar negeri…

  17. ZalZal49 says:

    [..YouTube..] /watch?v=swTA1_PgE54

  18. ZalZal49 says:

    /watch?v=swTA1_PgE54

  19. ZalZal49 says:

    [..YouTube..] indon babi

  20. ZalZal49 says:

    indon babi

  21. syah64 says:

    [..YouTube..] sial indon ta sedar diri bodoh

  22. syah64 says:

    sial indon ta sedar diri bodoh

  23. MrMarcoGipsy says:

    [..YouTube..] lebih tepatnya keturunan MALUKU !!!! proud to be Mollucan !!! mena moeria GIO… MALUKU MEMANG SENG ADA LAWAN !!

  24. MrMarcoGipsy says:

    lebih tepatnya keturunan MALUKU !!!! proud to be Mollucan !!! mena moeria GIO… MALUKU MEMANG SENG ADA LAWAN !!

  25. RafiRaditya says:

    [..YouTube..] Malingsia Ogeb

  26. RafiRaditya says:

    Malingsia Ogeb

  27. indrasc says:

    [..YouTube..] malaysia cacad

  28. indrasc says:

    malaysia cacad

  29. RafiRaditya says:

    [..YouTube..] Malingsia Babi yang cuma bisa makan tai indonesia!

  30. RafiRaditya says:

    Malingsia Babi yang cuma bisa makan tai indonesia!

  31. PCinstallSFZ says:

    [..YouTube..] nie malaysia punya tempat indon sudah kasi langgar ma kasi pancung sma lu indog

  32. PCinstallSFZ says:

    nie malaysia punya tempat indon sudah kasi langgar ma kasi pancung sma lu indog

  33. wahyu7620 says:

    [..YouTube..] bener banget bro, we are proud to have one of the great player in european football having indonesian blood

  34. wahyu7620 says:

    bener banget bro, we are proud to have one of the great player in european football having indonesian blood

  35. ridzBORED says:

    [..YouTube..] haha…lawak2…..kitorang tak bagi pendatang haram indonesia makan taik mujur….kiranya malaysia lagi baik dari indonesia…kitorang msih bagi makan dkat orang indonesia…korang lak kutuk2…ish3….tak berhati perut lah korang

  36. ridzBORED says:

    haha…lawak2…..kitorang tak bagi pendatang haram indonesia makan taik mujur….kiranya malaysia lagi baik dari indonesia…kitorang msih bagi makan dkat orang indonesia…korang lak kutuk2…ish3….tak berhati perut lah korang

  37. [..YouTube..] bila kita nak bergadoh sesama negara islam nak jdi macam negara arab dulu refused nak hantar sukarelawan dari negara islam lain.tak kan sampai kiamat nak bergadoh

  38. FireXCreations says:

    bila kita nak bergadoh sesama negara islam nak jdi macam negara arab dulu refused nak hantar sukarelawan dari negara islam lain.tak kan sampai kiamat nak bergadoh

  39. eNdY300771 says:

    Gud

  40. MrAndesta says:

    [..YouTube..] aku tak terkejut sama perangai malaysia,,,cakab je besar,,,tapi bukti tak ade,,,,

  41. MrAndesta says:

    aku tak terkejut sama perangai malaysia,,,cakab je besar,,,tapi bukti tak ade,,,,

  42. [..YouTube..] tahukah kalian Van Bronckhorst adalah pemain timnas Belanda keturunan Indonesia?? kalau tidak percaya silakan cari sendiri sumbernya hahahaha…….. makin bangga dengan Indonesia!

  43. bagus4bidden07 says:

    tahukah kalian Van Bronckhorst adalah pemain timnas Belanda keturunan Indonesia?? kalau tidak percaya silakan cari sendiri sumbernya hahahaha…….. makin bangga dengan Indonesia!

  44. Kimun90 says:

    [..YouTube..] dari jaman SMP udah tau hahahaha

  45. Kimun90 says:

    dari jaman SMP udah tau hahahaha

  46. Armandosiagian98 says:

    kita itu sama aja, malaysia bodoh di budayaa, indonesia bodoh di sumber daya manusia, jadi gausah saling ngejek, gak selesaikan masalah… jdilah org dewasa dan warga dunia yg baik!!!!

  47. Armandosiagian98 says:

    Van Bronckhost harus ganti aji santoso latih INDONESIAA!!! ;D

  48. trinity6665777 says:

    Yang penting anti jerman

  49. bahasajawi says:

    gagasan 1 aseankedaulatan islamkeperihatinan rakyatwawasan bahasa jawimemartabatkan bahasa melayumempelajari bahasa bukan melayubahasa jawi1 bahasa1 nusantarantau

  50. ayumee78 says:

    Gol!!!!!hebatlah robin vAN persie

  51. 085786530643 says:

    keturunan ambon indonesia dinegeri kincir angin meroket

  52. sakabahari aceh says:

Leave a Comment

 

— required *

— required *